Інтегроване заняття з математики  для дітей молодшого віку

 

 

          Бабусині казки

 

                    Підготувала вихователь: Воєводіна Т.М

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити з дітьми зміст відомих українських казок; учити відтворювати його за запитаннями; закріпити поняття «багато», «один», вправляти в розрізненні та називанні геометричних фігур, вміння оперувати ними на площині;  привчати використовувати зображення цифр (без вимоги їх запам’ятовування), вчити перелічувати предмети  в межах трьох; називати кольори, розрізняти поняття  «ранок», «день», «ніч», узгоджувати рухи з словами, діяти за сигналом.

Матеріал: торбинка,книжка-скринька, кольорові конверти із фігурами та цифрами , тексти загадок, дидактичні ігри « Знайди фігуру», «Допоможи дідусеві»

Хід заняття

Вихователь:

По лісочку бігла мишка,

У торбинці несла книжку.

Об пеньочок зачепилась-

І торбинка загубилась.

Я торбинку ту знайшла,

Вам, малята, принесла.

Діти розглядають торбинку. Вихователь дістає з неї книжку «Бабусині казки»

Вихователь: Подивіться,яка гарна книжка! Вона називається  «Бабусині казки», а вам бабусі читають казки?(відповіді дітей) а  хочете дізнатися, які казки живуть в цій книжці?

Вихователь намагається відкрити книжку, але не може цього зробити, тому що вона «замкнена» на три різні  замки.

Вихователь: Діти , щоб розгорнути книжку, потрібно дібрати ключ до кожного замка. Ключі повинні відповідати цифрам  на замках.

Вихователь виймає з книжки перший  конверт – жовтий. Діти визначають його колір, і  цифру .  що на ньому зображена. Вихователь читає загадку:

Хто утік від діда й баби,

Як холонув на вікні?

Хто зустрівся із зайчатком

І співав йому пісні? (Колобок)

Вихователь: Правильно діти, отже перша бабусина казочка називається «Колобок», Хто спік Колобка? Кого він зустрів у лісі? Хто з`їв Колобка? На яку фігуру схожий Колобок? ( на круг)Вихователь дістає з конверта круг і пропонує дітям знайти предмети круглої форми в кімнаті.

До групової кімнати заходить Котик.

Котик: Добрий день дітки, я заблукав. Допоможіть знайти мою казку.

Вихователь: Ти котику не сумуй , а краще з нами в гру пограй.

Під музику діти виконують рухи.

Встало зранку Кошенятко,

Вмиюся, зроблю зарядку.

Щоб звикати до порядку.

Потримало в лапках мило,

хвостиком поворушило.

Потяглося, посопіло.

Ковбаси шматочок з`їло,

Почесалось, тричі чхнуло,

Неохоче підстрибнуло.

У люстерко зазирнуло.

Раптом стало позіхати

І вляглося знову спати.

Вихователь: Діти коли прокинулося Кошенятко? (вранці)Що воно зробило вранці? А коли на дворі стає темно і ми збираємось лягати спати на землю опускається …. (ніч). Давайте пограємо в гру « День і ніч». Коли я буду говорити  «ніч»  ви лягаєте спати, а коли я скажу «день» будете стрибати.

Вихователь: Давайте допоможемо Котику, знайдемо його казку.

Діти виконують  друге завдання. Вихователь розгортає книжку і дістає звідти зелений конверт.

Вихователь: якого кольору конверт? ( читає дітям загадку)

На городі виросла, сили набирала,

Росла-виростала й великою стала.

Став дід тоді всіх гукати:

«Час уже нам красуню рвати!» ( Ріпка)

Вихователь: Так, третя  бабусина казочка називається «Ріпка». Що посадив дід? Якою виросла ріпка? Хто прийшов ріпку рвати? Скільки їх було? (багато), а скільки ріпок виросло? (одна) А ти Котику допомагав рвати ріпку? Ріпка схожа на яку фігуру? ( на трикутник)вихователь дістає з конверта трикутник. Діти називають фігуру.

Котик: Так допомагав,ви знайшли мою казку. Я хочу вам подарувати подарунок. 

Котик залишає дітям гру « Знайди геометричну фігуру»

Вихователь виймає з книжки третій конверт  - синій. Діти визначають колір. Вихователь читає загадку.

Дивна хатка є у лісі-

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь кабан біжить,

А ще вовк іде й ведмідь,

Кожен в хатці хоче жить.

Дуже тісно новоселам,

Вже по швах тріщить оселя.

Що за дім ото лежить-

І ворушиться , й дрижить? («Рукавичка»)

Вихователь: Хто загубив рукавичку?Які звірі приходили до рукавички? Хто найменший із звірів? Хто найбільший? (Відповіді дітей) давайте побудуємо нові будиночки для звірів з геометричних фігур.

Дидактична гра «Побудуй будинок»

Діти викладають на столах будиночки з фігур і обирають звірів, які там будуть жити. Великі звірі у великих будинках, а маленькі в маленьких.

Вихователь: Діти вам сподобались бабусині казки? Давайте разом з вами переглянемо  мультик.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу