Інтегроване заняття з математики для дітей молодшого віку
Бабусині
казки
Підготувала вихователь: Воєводіна Т.М
Мета: закріпити з
дітьми зміст відомих українських казок; учити відтворювати його за запитаннями;
закріпити поняття «багато», «один», вправляти в розрізненні та називанні
геометричних фігур, вміння оперувати ними на площині; привчати використовувати зображення цифр (без
вимоги їх запам’ятовування), вчити перелічувати предмети в межах трьох; називати кольори, розрізняти
поняття «ранок», «день», «ніч»,
узгоджувати рухи з словами, діяти за сигналом.
Матеріал: торбинка,книжка-скринька,
кольорові конверти із фігурами та цифрами , тексти загадок, дидактичні ігри «
Знайди фігуру», «Допоможи дідусеві»
Хід заняття
Вихователь:
По лісочку бігла
мишка,
У торбинці несла
книжку.
Об пеньочок
зачепилась-
І торбинка
загубилась.
Я торбинку ту
знайшла,
Вам, малята,
принесла.
Діти розглядають
торбинку. Вихователь дістає з неї книжку «Бабусині казки»
Вихователь:
Подивіться,яка гарна книжка! Вона називається
«Бабусині казки», а вам бабусі читають казки?(відповіді дітей) а хочете дізнатися, які казки живуть в цій
книжці?
Вихователь
намагається відкрити книжку, але не може цього зробити, тому що вона «замкнена»
на три різні замки.
Вихователь: Діти ,
щоб розгорнути книжку, потрібно дібрати ключ до кожного замка. Ключі повинні відповідати
цифрам на замках.
Вихователь виймає з
книжки перший конверт – жовтий. Діти визначають
його колір, і цифру . що на ньому зображена. Вихователь читає
загадку:
Хто утік від діда й
баби,
Як холонув на вікні?
Хто зустрівся із
зайчатком
І співав йому пісні?
(Колобок)
Вихователь: Правильно
діти, отже перша бабусина казочка називається «Колобок», Хто спік Колобка? Кого
він зустрів у лісі? Хто з`їв Колобка? На яку фігуру схожий Колобок? ( на круг)Вихователь дістає з
конверта круг і пропонує дітям знайти предмети круглої форми в кімнаті.
До групової кімнати
заходить Котик.
Котик: Добрий день
дітки, я заблукав. Допоможіть знайти мою казку.
Вихователь: Ти котику
не сумуй , а краще з нами в гру пограй.
Під музику діти
виконують рухи.
Встало зранку
Кошенятко,
Вмиюся, зроблю
зарядку.
Щоб звикати до
порядку.
Потримало в лапках
мило,
хвостиком поворушило.
Потяглося, посопіло.
Ковбаси шматочок з`їло,
Почесалось, тричі
чхнуло,
Неохоче підстрибнуло.
У люстерко зазирнуло.
Раптом стало позіхати
І вляглося знову
спати.
Вихователь: Діти коли
прокинулося Кошенятко? (вранці)Що воно зробило вранці? А коли на дворі стає
темно і ми збираємось лягати спати на землю опускається …. (ніч). Давайте
пограємо в гру « День і ніч». Коли я буду говорити «ніч»
ви лягаєте спати, а коли я скажу «день» будете стрибати.
Вихователь: Давайте
допоможемо Котику, знайдемо його казку.
Діти виконують друге завдання. Вихователь розгортає книжку і
дістає звідти зелений конверт.
Вихователь: якого
кольору конверт? ( читає дітям загадку)
На городі виросла,
сили набирала,
Росла-виростала й
великою стала.
Став дід тоді всіх
гукати:
«Час уже нам красуню
рвати!» ( Ріпка)
Вихователь: Так,
третя бабусина казочка називається
«Ріпка». Що посадив дід? Якою виросла ріпка? Хто прийшов ріпку рвати? Скільки
їх було? (багато), а скільки ріпок виросло? (одна) А ти Котику допомагав рвати
ріпку? Ріпка схожа на яку фігуру? ( на трикутник)вихователь дістає з конверта
трикутник. Діти називають фігуру.
Котик: Так допомагав,ви
знайшли мою казку. Я хочу вам подарувати подарунок.
Котик залишає дітям
гру « Знайди геометричну фігуру»
Вихователь виймає з
книжки третій конверт - синій. Діти
визначають колір. Вихователь читає загадку.
Дивна хатка є у лісі-
Вся ворушиться,
дрижить.
Де не взявсь кабан
біжить,
А ще вовк іде й
ведмідь,
Кожен в хатці хоче
жить.
Дуже тісно новоселам,
Вже по швах тріщить
оселя.
Що за дім ото лежить-
І ворушиться , й
дрижить? («Рукавичка»)
Вихователь: Хто
загубив рукавичку?Які звірі приходили до рукавички? Хто найменший із звірів?
Хто найбільший? (Відповіді дітей) давайте побудуємо нові будиночки для звірів з
геометричних фігур.
Дидактична гра
«Побудуй будинок»
Діти викладають на
столах будиночки з фігур і обирають звірів, які там будуть жити. Великі звірі у
великих будинках, а маленькі в маленьких.
Вихователь: Діти вам
сподобались бабусині казки? Давайте разом з вами переглянемо мультик.
Коментарі
Дописати коментар