«Мої
древні, вічно молоді Прилуки»
Психолого-педагогічний проект діяльності педагога
і старших дошкільнят.
«Мої древні, вічно молоді Прилуки»
Психолого-педагогічний
проект діяльності педагога і старших дошкільнят.
Мета проекту. Забезпечити умови для активної пізнавальної та творчої діяльності дітей.
Розширити знання про рідне місто, його культурні надбання, пам’ятники, що мають
історичне значення. Ознайомлювати з творчістю окремих видатних людей, які внесли вагомий внесок у
його розвиток. Учити дітей розуміти задум митця, отримувати емоційну насолоду
від поетичних творів наших земляків. Викликати бажання передавати набуті
враження у своїх власних поетичних творах
в ігровій формі. Розвивати творчу уяву, мовлення,мислення, пам'ять.
Формувати вміння разом працювати над проектом, вболівати за спільну справу.
Виховувати культурно-доцільну поведінку, любов до рідного міста,
доброзичливість, колективістські почуття, комунікабельність, ініціативність.
Формувати у дітей інтерес до книги, літературних творів різних жанрів.
Розвивати у дітей уміння аналізувати події, ситуації, характери літературних
персонажів. Виховувати у дітей бажання виражати свої думки та почуття в
поетичних рядках, казках, пісеньках. Активізувати в мовленні дітей слова:
місто, читач, література, письменник, автор, поет, поезія, бібліотека,а також
прислів’я та приказки про книгу.
Учасники проекту: діти старшої групи, їхні батьки , вихователь.
Тривалість проекту: 2 тижні.
Етапи реалізації
проекту.
1.
Підготовчий етап.
Визначення педагогом теми, мети проекту.
Забезпечення розвивального середовища.
Вихователь проводить з дітьми бесіди,
готує відповідні матеріали: фотографії, записи музичних творів,
розробляє заняття, розвивальні ігри, завдання, висаджування дерев на території
дитячого садка, догляд за ними.
2.
Мотиваційний етап.
Забезпечення мотивації дітей до спільної проектної діяльності.
Вихователь приносить до групи ноутбук з відео презентацією на тему: «Моє
місто». Зацікавлює дітей. При обговоренні визначних місць нашого міста
вихователь активізує життєвий досвід дітей, хто з дітей відвідав з батьками
церкву, краєзнавчий музей та інше. Спонукати дітей поділитися своїми враженнями
від побаченого.
3 етап. Продуктивний.
Проведення занять.
1.
Інтегроване заняття
на тему: «Чарівне місто над Удаєм»
2.
Інтегроване заняття
на тему: «Подорож їжачка»
3.
Заняття з фізкультури
“Прилуки туристичні”
4.
Різні види роботи з
художньої літератури: «Природа рідного краю»
(складання віршів про природу рідного краю), «Ми пам’ятаємо минуле»
(складання віршів про минуле міста, день міста), «Т.Г Шевченко в Прилуках» (ознайомлення з поезією М.
Турківського «Портрет»), «Ми маленькі прилучани» (складання казок про добрі
справи для міста,), «Місто майбутнього у віршах».
Мета: закріплювати знання про рідне місто, його архітектуру, природу,
видатних людей. Формувати вміння дітей працювати в різних техніках
образотворчості,співвідносити задум з художнім матеріалом. Розвивати чуття композиції, творчі здібності.
Дрібну моторику. Виховувати художній смак, любов до рідного міста та мистецтва.
5.
Читання художньої
літератури.
Микола Турківський «Чорногузи» (образок), «Портрет»; Любов Забашта
«Прилуки», «Живемо в Прилуках»; Людмила Баранова «Ми прилучани».
6.
Складання власних
казок, поетичних творів: «Гра з римою», «Придумай казку», «Намалюй картину
словами» та ін..
7.
Робота в ігровому
(театральному осередку)
Сюжетно-рольові ігри: «Магазин», «Бібліотека», «Музей»
«Дизайнери»(створення дитячого майданчика майбутнього», «Архітектори» .
8.
Робота в куточку
книги.
9.
Робота в куточку самостійної художньої діяльності.
(робота з різними нетрадиційними матеріалами: малювання пластиліном, аплікація
з природнього матеріалу, малювання пальчиком, робота з нитками)
10. Робота з батьками.
4 етап. Підсумковий
Діти створюють панно
«Моя земля – мої Прилуки».
(презентація результатів)
Проведення творчого звіту з проектної діяльності.
Підбиття підсумків. Обговорення результатів діяльності.
Очікувані результати.
Діти розповідають про рідне місто, називають його найвизначніші місця,
легко висловлюють свої враження, спогади, мрії, проявляють ініціативу,
пізнавальну активність, складають римовані рядки як на заняттях та і поза ними,
розвивають мовлення, творчість, фантазію у складанні казок, залюбки
працюють у різних техніках образотворчої діяльності, спільно
розв’язують завдання різного спрямування, ставлять цілі і досягають їх,
використовують свої знання на практиці, розв’язуючи нагальні завдання, батьки
беруть активну участь в освітньому процесі.
Проведено «Вернісаж дитячої
творчості «Квітує рідне місто і я у нім росту», до якої ввійшли роботи з
образотворчого мистецтва за складеними казками та розроблена карта-маршрут з власними віршованими рядками.
Прогнозовані
результати: діти й дорослі залюбки власноруч створюють та за потреби
«ремонтують» книги, складають казки, вірші.
Коментарі
Дописати коментар