Квест "Місто майстрів"
Квест – гра
для дітей старшої групи
« Місто майстрів»
Підготувала :
Воєводіна Т.М.
Освітні завдання:
виявити знання дітей про народні
ремесла, майстрів: гончар, вишивальниця, чоботяр, коваль, пекар, тесля;
формувати інтерес до народних традицій; розпізнавати та розрізняти різні
ремесла, інструменти та предмети, якими користуються майстри; послідовність їх
роботи з визначенням кінцевого результату; розрізняти і називати предмети
народно-прикладного мистецтва ; сприяти
розвитку логічного мислення під час розгадування кросвордів; під час
дослідницької діяльності робити висновки та узагальнення, використовуючи метод
мозкового штурму « А якщо»; розв`язувати кросворд; виховувати патріотичні
почуття на основі активізації цікавості на народної творчості пов’язаної з
ремеслами: загадки, прислів’я, приказки, почуття гордості за країну.
Попередня робота:
перегляд відео про народних майстрів, роботи майстрів( вишивка, кераміка та ін), ігри на визначення послідовності
роботи майстрів, розгляд інструментів, якими оперують майстри, рухливі народні
ігри пов’язані з народно-прикладним мистецтвом, розповіді дітям про роботу
народних умільців, відгадування загадок, вивчення прислів’їв та приказок про
працю)
Перебіг діяльності:
Вихователь вітає дітей в українському вбранні:
Добрий день діти. З давніх-давен у нас на Україні були народні майстри, вони і
передавали своє ремесло з покоління в покоління, яке донині існує і радує
своєю чарівною принадою. Недарма мистецтво нашого народу визнано одним із
найбагатших у світі.
Гончарі, шевці, столярі, бондарі жили і працювали в нашому
краї. Вони виробляли різноманітні речі побуту. Сьогодні ми
познайомимося із ними. Це буде для вас цікаве заняття, тому що речі, які
виготовили ці люди, вселилися в наші квартири і творять в них святковість,
затишок і красу Приносять насолоду дорослим і дітям.
Голос: Сьогодні вирушайте у незвичну подорож містом майстрів, там на
вас чекає багато цікавого. Розгляньте карту, на най різні завдання, виконавши
всі завдання, зустрінетесь зі мною. По закінченню гри вас чекає незвичайний поподарунокдарунок.
Будьте уважні і кмітливі. В добру путь.
1 зупинка
«Ланцюжок слів»
Обладнення: картинки-ребуси.
Вихователь: Наша перша зупинка називається :
«Ланцюжок слів» Діти, на картинках зашифровані слова, треба їх відгадати.
(діти розгадують
ребуси : коваль, вишиванка, куманець, рушник, глечик, хліб)
Ось і наш перший
ключ, яким ми відкриємо наступне завдання.(Ключ діти знаходять у
глечику)Переходимо до виконання другого завдання.
2 зупинка « Вправні помічники»
Обладнання: картки ,
на які діти викладають послідовність роботи гончара, пекаря.
Вихователь: Сьогодні у вас є нагода перетворитися на
справжніх маленьких майстрів . Майстерня
вас чекає. (Діти сідають за столи)
Молодці всі впоралися із завданням, а підказку ви знайдете, якщо складете пазл. Діти
перевертають картки з якими працювали і складають картинку-пазл. За виконане завдання отримують ключик, який
лежить під вишитим рушником(картинку-підказку: назви майстрів – вишивальниця) і
відкривають наступне завдання. Діти називають, який майстер зображений на
картинці. Переходимо до іншої зупинки.
3 зупинка «Тарілочка сюрпризів»(діти переходять в дослідницький центр)
Обладнання: тарілочки
з водою, сухі серветки з намальованим
символом.
Вихователь:
Розміщуйтесь зручно, одягайте фартушки, зараз ми подивимось, що нам приготувало
наступне завдання. Ми з вами будемо
вишивати, але візерунок буде незвичайним. За символом відгадайте професію, яка
заховалась на серветці, але для цього її треба покласти у тарілочку з водою.
Завдання: Якщо
серветка намокне ми зможемо побачити зображення?
( Діти опускають
серветку у воду, і відгадують майстра) в однієї дитини немає зображення, а є слова « А якщо».
Висновок досліду:
папір під дією води став прозорим і ми змогли побачити зображення. Логічна гра
« А якщо». Діти отримують усне завдання відповісти на запитання:
-
А
якщо у вишивальниці зникне нитка, чим можна вишивати ( олівцями малювати
візерунок, в голку заправити тоненьку травинку та ін
-
А
якщо у пекаря зникне тісто( можна дати йому пластилін, солоне тісто та ін)
-
А
якщо у коваля зникне вогонь ( нагріти електро плитку, використати запальничку
та ін) Діти отримують ключ і відкривають наступне завдання.
4 зупинка : (діти сідають за столи)»Острів помилок»
Обладнання: Картки та
фішки.
Діти визначають, що
зайве, відзначаючи вироби народно-прикладного мистецтва. (діти отримують ще
один ключик, назвавши роботу майстра який працює з борошном) – пекар.
5 зупинка : ( діти розміщуються
на килимку)« Місто майстрів» .
Обладнання:
капелюх, ( «Панас») , інструменти
народних майстрів, які вони використовують у роботі.
Ось ми і потрапили до
міста майстрів. Розміщуйтесь зручно будемо знайомитись.(діти розміщуються на стільчиках
і беруть відповідні атрибути). Як варіант можна використати народну гру «Панас»
( Панас , Панас подивися на нас, відгадай Панас, яка робота у нас)
Вихователь:
-
Бондарю,
бондарю, що ти робиш?
-
Дошку
стружу на дубову бочку.(діти відповідають)
-
Бондарю,
бондарю, що ти робиш?
-
Бочку
зробив, води наливаю.
-
Шевчику,
шевчику, що ти робиш?
-
Черевички
шию.
-
Шевчику,
шевчику, що ти робиш?
-
Цвяшок
забиваю.
-
Пекарю,
пекарю, що ти робиш?
-
Тісто
вимішую, пиріжки ліплю.
-
Ковалю,
ковалю, що ти робиш?
-
Залізо
гартую, підкову готую.
Столярики
молодці
Тешуть столи та
стільці
Пилочками
чики-чики,
Молоточком туки
туки
В нас до праці
здатні руки.
Під час гри діти наслідують роботу того чи іншого майстра, відповідно до
слів, за допомогою муляжів- інструментів.
Вихователь: Отримаємо ще один ключик, коли розповімо прислів`я та приказки про роботу майстрів.
6 зупинка: «
Цікава хатинка» Давайте
відгадаємо загадки (Загадки прикріплені до повітряної кульки) та складемо
кросворд, де і буде підказка хто ж наш невідомий.
1.
Майстер
для мене вогонь розведе
додасть
води, ногами помне,
Замісить,
як тісто, в руках оживу,
І
буду свистіти, і буду поїти,
Як
мене звати,діти… (Глина)
2. У землі родився.
На
кружалі вертівся,
На
вогні пікся,
На
базарі бував,
Людей годував,
Як упав, той пропав,
Ніхто
не поховав.(горщик)
3. Біля тіла – вухо,
Голови не маю.
Молоко,
сметану, квас
Добре зберігаю. (глечик)
4. Я чудо із
чудес –
Мене знає рід увесь,
Бо я хлопець –
молодець,
Опішнянський
…(куманець)
5 . Качка у морі, хвіст на заборі.
(кухоль)
6 . На мене глину поклали,
Руками розправляли,
Ногами крутили
Тарілку зробили. ( гончарний круг)
Вихователь вписує слова-відгадки
у кросворд. За виконане завдання діти отримують ключ. Слово підказка для
другого завдання «Гончар»
Виходить до дітей Гончар,
вітається. Схвалює їх роботу, і діти отримують невеличкі обереги, у вигляді
підкови, на знак добробуту та щастя у родині.
Вихователь підсумовує:
Ми з
майстрами подружились
І
багато в них навчились,
Будемо
з них приклад брати
Їхню
працю шанувати.
Коментарі
Дописати коментар