Гурткова робота " Маленькі дослідники"
Заклад
дошкільної освіти 28
Прилуцької
міської ради
Чернігівської області
Гурток « Маленькі дослідники»
Навчальний рік:
2024-2025 н.р
Вихователь: Воєводіна
Тетяна Миколаївна
Вступ.
Профільне спрямування гуртка.
Інтелектуально-пізнавальне – пошуково-дослідницька діяльність. Кожна дитина
зможе поринути у захопливий світ науки, техніки та винахідництва. Ми живемо в
час, коли технології розвиваються з неймовірною швидкістю, і майбутнє належить
тим, хто не боїться відкривати нове, експериментувати та творити.
Програмісти, інженери, оператори
дронів, майстри роботи з 3- д принтерами – це професії стають основою
нашого майбутнього. Але перші кроки до
цього майбутнього вже сьогодні, на заняттях нашого гуртка.
Діти дізнаються про дивовижні дитячі
винаходи, які змінили світ, вчаться
досліджувати навколишнє середовище, проводити прості, але цікаві
експерименти та створювати щось унікальне власними руками. Разом ми відкриваємо
секрети природи, досліджуємо науку й техніку та формуватимемо любов до знань і
творчості.
« Маленькі дослідники» - це простір
для цікавості, відкриттів і веселих експериментів, які роблять перший крок на
шляху до нашого майбутнього. Саме разом з дітьми ми будуємо світ, у якому мрії
перетворюються на реальність.
Список дітей
1.
Гузь
Матвій
2.
Гусак
Саша
3.Діденко Мілана
4. Дідович Святослав
5.Дроботько Ростік
6. Кисіль Назар
7. Котляр Ліза
8. Ляшенко Дарина
9. Шеремет Даня
10. Ляшенко Дарина
Розклад занять:
вівторок, четвер
Графік роботи 16.30 –
17.00
Журнал планування та
обліку роботи гуртка
План роботи
Програма за якою
працює гурток
Мета: Сприяти
формуванню у дітей старшої групи базових уявлень про науку, техніку, інженерію,
математику, розвивати допитливість, критичне мислення, навички
експериментування та роботи в команді.
Завдання:
1.
Ознайомлення
дітей з поняттями STEM через ігрову та дослідницьку діяльність.
2.
Розвивати
уяву, логічне мислення, навички аналізу і синтезу.
3.
Формувати
вміння ставити запитання, шукати рішення та презентувати результати.
4.
Сприяти
екологічній грамотності та усвідомленню ролі науки у житті.
Частота занять: 2
рази в тиждень;
Тривалість заняття:
20-25 хв;
Методи роботи:
дослідницька діяльність, експерименти, моделювання, ігрові методи, командні
проєкти.
Тематика та зміст занять
Місяць |
Тема місяця |
Тематика занять |
Очікувані результати |
Вересень |
1.Знайомство зі STEM.
|
1.Що таке СТЕМ? Подорож у світ науки. 2.Як наука допомагає в житті, вивчення простих
винаходів. |
Діти знають, що таке СТЕМ, усвідомлюють значення науки
у житті людини. |
Жовтень |
Вода- джерело життя |
1.Чому вода потрібна всьому живому?Експеримент :
дослідження розчинення( сіль, цукор, пісок) Гра: « Що у воді тоне, а що плаває» 2.Властивості води. Спостереження за станами води( лід, рідина, пара) Експеримент: як вода « Ходить» (капілярний ефект) |
Розуміють властивості води, навчаються визначати що
тоне а що ні. Розуміють , що вода має різні стани. |
Листопад |
Світ повітря |
1.Чи можемо ми бачити повітря? Експеримент з кульками.
Надуємо повітряну кульку. Гра « Повітряні кульки й мильні бульбашки» 2.Як утворюється вітер? Практичні досліди з
вентилятором і паперовими виробами. Експеримент: Як літають повітряні
літачки. |
Діти розуміють значення повітря та можуть пояснити його
властивості. |
Грудень |
Енергія довкола нас |
1.Що таке енергія? Джерела енергії у світі ( тепло,
світло) Експеримент: як сонце гріє( чорний і білий папір на
сонці) 2.Як працює електрика? Безпечний експеримент зі
статичною електрикою |
Розуміють поняття енергії, знають про безпечне
поводження з електроприладами |
Січень |
Тварини їх середовище |
1.Як птахи знаходять їжу? Дослідження поведінки птахів
взимку.2.Як тварини пристосовуються до зими: створення макету лісу. |
Розуміють основи екології, вміють аналізувати поведінку
тварин у природі. |
Лютий |
Фізика іграшок |
1.Як працюють механізми? Дослідження роботи
коліс.2.Створення власної іграшки – катапульти або млина. |
Розвивають базові технічні навички, знайомляться з
простими механізмами. |
Березень |
Земля – наш дім |
1.Чому грунт різний? Дослід із водонепроникністю. Ролі коренів у рослин: експеримент із
пророщуванням насіння. |
Розуміють значення грунту та природи, вміють проводити
прості досліди з рослинами. |
Квітень Травень |
Космос і Всесвіт STEM- проєкт «
Екомайбутнє» |
1.Сонцета планети, як виглядає наша Сонячна система.
Як ракета летить у космос? Практичне
моделювання ракети з паперу. 1.Підготовка екологічного проєкту: створення макета
міста майбутнього. Презентація проєктів перед батьками |
Отримують уявлення про космос, дізнаються про планети
та ракети. Розвивають командні навички, вчаться презентувати ідеї,
підсумовують набуті знання |
Очікувані результати
1.
Формування
у дітей початкових STEM- компетенцій.
2.
Розвиток
навичок дослідницької діяльності, вміння працювати в команді.
3.
Підвищення
зацікавленості у вивченні науки та техніки
Картотека дидактичних
ігор і методичних розробок
Підсумки роботи
Коментарі
Дописати коментар