Блоки Дьєнеша
Суть
методики Дьєнеша.
Угорський математик і
психолог Золтан Дьєнеш розробив розвивальні ігри з блоками. Вони наочно і
зрозуміло знайомлять дітей із формою, кольорами розміром обєктів. Така методика
формує математичні уявлення і початкові знання з інформатики. Блоки розвивають:
-
Логічне
та аналітичне мислення ( аналіз, порівняння, класифікацію, узагальнення);
-
Удосконалюють
творчі здібності, сприйняття, пам'ять, увагу та уяву;
-
Допомагають
виконувати логічні дії, групувати за ознакою, викладати ряди за певним
алгоритмом;
Практична користь.
Блоки не розділяють
математику і творчість.
Класичний набір
блоків має 48 геометричних фігур, які не повторюються.
Кожна геометрична
модель характеризується за чотирма критеріями: формою, кольором, розміром,
товщиною. За результатами проведених ігор з дітьми старшої групи, діти швидко
оволоділи всіма чотирма критеріями, вміють логічно мислити при розвязуванні
прикладів, розгадувати ключі до схем та придумують схеми самостійно, викладають
з фігур запропонований малюнок та придумують зображення самі.
Основне завдання з блоками.
Навчити дитину
знаходити логічне рішення, враховуючи властивості предметів.
Головне правило впровадження цієї методики – спільна діяльність.
Дидактична гра «Відгадай фігуру за схемою»
Мета: продовжувати
працювати із схемами до блоків Дьєнеша, закріплювати знання по чотирьом
критеріям: колір, форма, товщина, величина. Розвивати мислення, уяву, пам'ять.
Матеріал:
картки-схеми.
Дидактична гра «Виклади цифру за зразком»
Мета:
продовжувати працювати з блоками Дьєнеша, використвуючи картки-зразки,
закріпити знання про цифри від 1 до 10.Розвивати уяву, мислення, увагу.
Ускладнення: діти викладають загадану цифру. Розвивати мислення, фантазію.
Матеріал:
картка-зразок, блоки.
Дидактична гра « Вірно чи не вірно»
Мета: продовжувати
працювати з блоками Дьєнеша, використвуючи картки-схеми, перевірити вмінні
дітей логічно мислити при розвязуванні картки, визначати правильність
твердження, закріплюючи властивості предметів.
Матеріал:
схеми –картки, блоки.
Дидактична гра « Відгадай, що задумано»
Мета:
виконувати ряд завдань за схемами, визначаючи властивості фігур за трьома
критеріями ( колір, товщина, форма), використовуючи символи-заперечення.
Матеріал :
картки-схеми, блоки.
Ускладнення: включити елемент змагання між дітьми.
Дидактична гра «Виклади картинку»
Мета:
зацікавлювати дітей в ігровій формі розвязувати схеми та викладати
відповідну фігуру, складаючи на картці елементи основного зображення.
Матеріал:
картки з символами, блоки.
Дидактична гра « Розвяжи приклади – знайди фігуру»
Мета:
продовжувати працювати з блоками Дьєнеша, вчити логічно мислити під час
розвязування прикладів і знаходити відповідну фігуру.
Матеріал:
картки з прикладами та розвязок (
відповідна фігура)
Коментарі
Дописати коментар