Блоки Дьєнеша

 

Суть методики Дьєнеша.

Угорський математик і психолог Золтан Дьєнеш розробив розвивальні ігри з блоками. Вони наочно і зрозуміло знайомлять дітей із формою, кольорами розміром обєктів. Така методика формує математичні уявлення і початкові знання з інформатики. Блоки розвивають:

-         Логічне та аналітичне мислення ( аналіз, порівняння, класифікацію, узагальнення);

-         Удосконалюють творчі здібності, сприйняття, пам'ять, увагу та уяву;

-         Допомагають виконувати логічні дії, групувати за ознакою, викладати ряди за певним алгоритмом;

Практична користь.

Блоки не розділяють математику і творчість.

Класичний набір блоків має 48 геометричних фігур, які не повторюються.

Кожна геометрична модель характеризується за чотирма критеріями: формою, кольором, розміром, товщиною. За результатами проведених ігор з дітьми старшої групи, діти швидко оволоділи всіма чотирма критеріями, вміють логічно мислити при розвязуванні прикладів, розгадувати ключі до схем та придумують схеми самостійно, викладають з фігур запропонований малюнок та придумують зображення самі.

Основне завдання з блоками.

Навчити дитину знаходити логічне рішення, враховуючи властивості предметів.

Головне правило впровадження цієї  методики – спільна діяльність.

 

Дидактична гра «Відгадай фігуру за схемою»

Мета: продовжувати працювати із схемами до блоків Дьєнеша, закріплювати знання по чотирьом критеріям: колір, форма, товщина, величина. Розвивати мислення, уяву, пам'ять.

Матеріал: картки-схеми.

 

 

 

 

Дидактична гра «Виклади цифру за зразком»

Мета: продовжувати працювати з блоками Дьєнеша, використвуючи картки-зразки, закріпити знання про цифри від 1 до 10.Розвивати уяву, мислення, увагу.

Ускладнення: діти викладають загадану цифру. Розвивати мислення, фантазію.

Матеріал: картка-зразок, блоки.

 

Дидактична гра « Вірно чи не вірно»

Мета: продовжувати працювати з блоками Дьєнеша, використвуючи картки-схеми, перевірити вмінні дітей логічно мислити при розвязуванні картки, визначати правильність твердження, закріплюючи властивості предметів.

Матеріал: схеми –картки, блоки.

 

Дидактична гра « Відгадай, що задумано»

Мета: виконувати ряд завдань за схемами, визначаючи властивості фігур за трьома критеріями ( колір, товщина, форма), використовуючи символи-заперечення.

Матеріал : картки-схеми, блоки.

Ускладнення: включити елемент змагання між дітьми.

 

Дидактична гра «Виклади картинку»

Мета: зацікавлювати дітей в ігровій формі розвязувати схеми  та викладати  відповідну фігуру, складаючи на картці елементи основного зображення.

Матеріал: картки з символами, блоки.

 

Дидактична гра « Розвяжи приклади – знайди фігуру»

Мета: продовжувати працювати з блоками Дьєнеша, вчити логічно мислити під час розвязування прикладів і знаходити відповідну фігуру.

Матеріал: картки з прикладами  та розвязок ( відповідна фігура)

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу