Конспект заняття з
морального виховання « Добро пустіть у серце»
Мета:
Діти заходять до кімнати.
Вихователь: Діти, ви чуєте , яка чудова музика лунає?Давайте зайдемо до
кімнати і дізнаємося, що там відбувається , подивіться ця кімната наповнена
світлом і добром. Мені здається, що зараз ми зустрінемося з дивом (звучить
музика, потім чути голос):
-
Добрий
день діти ,(заходить жінка гарно вбрана), мене звати пані Добросвіт. Тільки
той, хто знає добрі і ввічливі слова може потрапити сюди. Які ввічливі і добрі слова ви знаєте?(добридень, дякую,
спасибі, будь ласка, та ін.), а зараз
давайте пограємо в гру.
Гра «Подумаємо про
добро»
Усі діти стають у
коло,одна дитина грає роль доброти. Вона закриває очі , відходить в сторону й
думає, що доброго може зробити для кого- небуть
із друзів. Пані Добродія каже
слова – «очі відкриваємо, доброту в гості пускаємо», «Доброта» відкриває очі ,
бере одну дитину за руку, виводить її на середину кола й каже, що сьогодні
зробить для цієї дитини.
Пані Добродія:
Молодці, я відчуваю що ви доброзичливі та чемні, відгадайте назви казок, адже в казках зустрічається зло і добро. І завжди перемагає
добро.
«Жили –були дід і
баба. Просить баба діда: «Поїдь до лісу і вирубай мені деревинку, а я покладу
деревинку в колисочку, та й буду її
колихати. От і буде мені забавка».
-
З
якої казки ці слова? (Івасик-Телесик).
«Жили –були дід і
баба. Просить баба діда: «Діду зроби мені солом’яного бичка, а я буду його
пасти. Дід нічого робити, зробив з
соломи бичка, ще й ніжки з деревинки, щоб бігав, та й засмолив його смолою».
-
З якої казки ці слова? (Солом’яний
бичок)
-
Діти,
а не здається вам, що в цих казках йде мова про перші іграшки. Так напевно і з’явилася перша іграшка, як
описує український народ у
казках. Я зараз хочу запросити вас у казку.
Вихователь запрошує
дітей сісти на килимок і переглянути
лялькову виставу «Розмова ляльок»
Ведучий:
У ляльок своя держава
Тут щодня іде
вистава,
І актори- всі ляльки,
Грають ролі залюбки.
За ширмою з’являються
дві ляльки Оля і Катруся гарно вбрані: зав’язані бантики, в гарних сукнях, а з
іншого боку ширми з’являється ще одна лялька виготовлена з ниток та природнього
матеріалу - Ниточка. Ляльки ведуть розмову:
Лялька Оля: Я - лялька Оля. Мене тільки сьогодні купили в
магазині, я ще зовсім новенька, в гарному рожевому платті з бантиками. А тебе
як звати? (звертається до Катрусі)
Лялька Катруся: Мене
звати Катруся. Мене теж купили в магазині і я така ж новенька і гарненька як і
ти. Давай дружити. Ой а це хто?
(звертається до Ниточки). Ти теж лялька?
Якась ти незвичайна?
Ниточка: Так, я теж лялька, звати мене Ниточка, а
незвичайна тому, що виготовлена людськими руками. Колись дуже давно,
коли ще не було фабрик, де виготовляли дитячі іграшки, їх в містах і селах
виготовляли матері для своїх дітей і ті були зовсім не схожі на сучасних
ляльок. Різні забавки виготовляли з тіста, сиру, глини, ниток, тканини,
прикрашали їх вишивкою або розписували.
Лялька Оля: Ми не
хочемо з тобою дружити, ти не схожа на нас, у тебе немає гарного вбрання, та
зачіски…
Пані Добродія: Не
сваріться, а краще разом з нами
подивіться, які гарні ляльки виготовляли люди.
Пані Добродія
запрошує всіх ляльок до подорожі і виставляє їх біля інших ляльок, що
знаходяться на виставці.
-
Ось
подивіться, всі ляльки зібралися разом і новенькі, які зробили на фабриці, і ті
, які зроблені руками. І всі вони живуть у мирі та злагоді, бо не важливо яка
іграшка, саме головне, щоб вона приносила радість.
Лялька Оля: Як добре,
що в нас тепер буде багато подружок.
Пані Добродія :Ось
наші ляльки і потоваришували.
Вихователь підводить
дітей до виставки «Лялька мотанка»
Пані Добродія:
- Діти, де беруться
іграшки?
- З чого зроблені
іграшки?
- Чи знаєте ви, якими
іграшками гралися ваші бабусі й дідусі?
Ось перед нами різні
ляльки і виготовлені вони з різного матеріалу. Іграшку виготовляли не тільки
для забавки, вона була оберегом дитини. Оберігала її від лиха і від зла,
іграшка несла з собою добро і радість. Щоб виготовити ляльку потрібно: нитки ,
тканина, солома, лоза та ін.
Вихователь: Що за
ниточка тягнеться? Куди вона нас приведе? (діти разом з вихователем йдуть за Ниточкою). Подивіться я знайшла
клубочок з нитками. Це клубочок не простий, це клубочок чарівний він запрошує
до нас гостей.(звучить чарівна музика і до
групи заходять мами присутніх дітей).
Вихователь: Добрий
день, наші дорогі гості. Просимо вас сідати. (діти з батьками сідають разом за
столи).
Пані Добродія: Раніше
в давнину, коли в сім’ї народжувалася дівчинка, то мама в колиску клала ляльку , а коли
народжувався хлопчик – клала сопілку. От і сьогодні наші мами разом зі своїми
донечками та синочками будуть виготовляти
народні іграшки. Давайте згадаємо прислів’я, вірші і приказки про добро.
Діти разом з батьками
працюють з різними матеріалами, виготовляючи ляльку-мотанку , сопілочку, свищики.
Вихователь пропонує дітям пограти на народних музичних інструментах.
Грай, сопілочко моя,
Танцювати буду я,
Свищик, весело
співай,
Діток наших звеселяй.
Діти грають в оркестрі під українську народну
мелодію.
Підсумок заняття.
Пані Добросвіт після закінчення роботи:
-
Які
гарні іграшки, гадаю, що кожна
іграшка зроблена власними руками, буде
найдорожчою, буде надійним і добрим оберегом. Дякуємо вам батьки , що передаєте
своїм діткам найцінніші знання українського народу. Я хочу, щоб ваші серця були
відкриті для добра, і щоб в нашому світі завжди було сонячно і привітно ми
будемо говорити добрі слова, робити добрі вчинки.
А на цім слові будьте
здорові.
Коментарі
Дописати коментар